II. Заполните пропуски притяжательными местоимениями в соответствии с лицом глагола. — КиберПедия 

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

II. Заполните пропуски притяжательными местоимениями в соответствии с лицом глагола.

2018-01-13 323
II. Заполните пропуски притяжательными местоимениями в соответствии с лицом глагола. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

  1. We have _____ English class here.
  2. She likes _____ new profession very much.
  3. Paul keeps _____ books in the bookcase.
  4. I usually go to see _____ friends in the evening.
  5. They often take _____ students to the excursions.

 

III. Выберите правильный вариант, обращая внимание на указательные местоимения и местоимение it.

1. _____my friends over here.

this are

these is

those are

that are

2. _____ pair of jeans _____from the USA.

these are

this is

those are

3. What _____ in the bag? – Just contracts.

are those

are these

is that

4. _____ hard to find a try friend.

this is

that is

it is

5. I hate _____ to explain one thing a thousand times.

this

it

that

 

IV. Выберите правильный вариант, обращая внимания на правила образования сравнительной и превосходной степеней сравнения прилагательных.

1. My wife is _____ than your wife.
the most beautiful
the beautifullest
more beautiful

2. Their flat is _____ than ours.
more large
larger
the largest

3. You are _____ person that I know.
a lucky
the luckiest
the luckier

4. Cats are not so clever _____ dogs.
as
so
than
that

5. The situation is _____ than I thought.
more bad
badder
worse

V. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present, Past или Future Simple.

1. He (to turn) on the television to watch economic news every evening.

2. I (to be) very busy last winter.

3. I (not to go) there next year because it (to cost) a lot of money.

4. How often you (to go) on business trips?

5. Yesterday he (not to sent) an offer because he (to be) out of the office.

6. The truck with our goods (to arrive) tomorrow morning.

VI. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.

1. Inspectors often go out.

2. She has a lot work with contracts.

3. He is a good interpreter.

4. There are inquires for new equipment.

5. Mr. Brown works in the central office.

6. They will load our goods next week.

7. Our partners sent us another invoice.

8. Foreign delegation will be in our office tomorrow.

VII. Прочитайте текст и переведите письменно 2, 3, и 4 абзацы.

Market and Command Economies

Economics is a science that analyses what? How and for whom society produces. The central economic problem is to reconcile the conflict between people’s unlimited demands with society’s ability to produce goods and services. In industrial Western countries markets are to allocate resources. The market is the process by which production and consumption are coordinated through prices.

In a command economy, a central planning office makes decisions on what, how and for whom to produce. Economy cannot rely entirely on command, but there was extensive planning in many Soviet bloc countries. A free market economy has no government intervention. Resources are allocated entirely through markets.

Modern economies in the West are mixed and rely mainly on the market but with a large does of government intervention. The optimal level of government intervention remains a problem whish is of interest to economists.

The degree of government restrictions differs greatly between countries that have command economies and counties that have free market economies. In the former, resources are allocated by central government planning. In the latter, there is not any government regulation of the consumption, production and exchange of goods. Between the two main types lies the mixed economy where market and government are both of importance.

VIII. Задайте к тексту 5 специальных вопросов, 5 общих вопросов, 3 альтернативных и 3 разделительных вопроса.

IX. Ответьте письменно на следующие вопросы к тексту.

1. What is the central economic problem of a society?

2. What is the market?

3. What is the function of the market in an industrial country?

4. How are decisions made in a command economy?

5. In what way does a free market economy differ from a command economy?

6. To which type do the most economies in the West belong?

 

X. Составьте рассказ о себе, обращая внимание на вопросы.

1. What is your name?

2. How old are you?

3. What are you? What is your profession?

4. Do you like your job or not? Why?

5. Is your office at the centre of the city?

6. What are your hobby and special interests?

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 (Вариант 2)

 

Для того чтобы правильно выполнить контрольную работу, необходимо усвоить следующие разделы курса:

1. Имя существительное. Множественное число. Выражение падежных окончаний.

2. Имя прилагательное. Степени сравнения прилагательных

3. Числительное.

4. Местоимения: личные, притяжательные, вопросительные, указательные.

5. Глагол. Времена группы Simple (Indefinite)

6. Типы вопросительных предложений.

7. Обороты There is/There are.

8. Повелительное наклонение.

 


Поделиться с друзьями:

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.008 с.