Exercise 6.1Complete the sentences. — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Exercise 6.1Complete the sentences.

2018-01-04 1030
Exercise 6.1Complete the sentences. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

 

won’t let 'll take 'll close 'll be won’t pass 'll catch

1. It's cold. I'll close the window.

2. His teacher thinks he…….. a great pianist one day.

3. Do your homework or I ……. you go out.

4. I’m afraid she …… her exams.

5. Put on your coat or you ……. a cold.

6. This shirt is nice. I ……it.

 

Exercise 6.2Answer the questions about yourself, using I hope, I believe, I expect, perhaps, probably. Follow the model.

1. Where will you go at the weekend?

I’ll probably go skiing in the mountains.

2. What will you buy your friend for his/her birthday?

________________________________

3. Where will you be at 3 o’clock tomorrow afternoon?

________________________________

4. Who will you ask if you need studying for the exam?

________________________________

5. Where will you spend your holidays?

________________________________

 

Exercise 6.3Take a role of a fortune teller and tell your group about the future. You can use the ideas below.

One student will… Two students will….

1. be a dentist 1. be singers

2. have 3 children 2. live in the USA

3. win a lot of money 3. win a competition

4. marry a millionaire 4. fly to the moon

Fortune teller: I think Jim and Lucy will be singers.

Exercise 6.4Look at Amy’s diary for next week. Ask and answer questions as in the example.

MONDAY clean my room THURSDAY have a guitar lesson
TUESDAY play volleyball FRIDAY watch TV
WEDNESDAY help mum SATURDAY meet my friends
  SUNDAY visit grandmother

 

1. clean her room/Wednesday 4. have a guitar lesson/Friday

Is Amy going to clean her room __ _________________________

on Wednesday? _______________ _________________________

No, she isn’t. She is going to _____ 5. watch TV/Tuesday

clean her room on Monday ______ _________________________

_________________________

2. play volleyball/Saturday 6. meet her friends/Sunday

___________________________ _________________________

___________________________ _________________________

 

3. help her mum/Monday 7. visit her grandmother/Thursday

__________________________ _________________________

__________________________ _________________________

Exercise 6.5Pair work.Ask and answer questions as in the example.

A: Are you going to clean your room on Monday?

B: Yes, I'am./No, I’m not.

 

Exercise6.6Writing activity.

 

Writing Activity
I’m going to …………………… on Monday…………………………................................................................. ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Exercise 6.7Open the brackets, using Future Simple or be going to. Choose between Future Simple and be going to to complete the conversation.

 

— Can I speak to Fiona, please?

— Speaking. Is that you, Pat?

— It’s me. Hi. What you ______________ (1 – do) tonight?

— I don’t know yet. I think, I _____________ (2 — read) the book Nora gave me yesterday.

— How about going to the cinema?

— Sounds good, but I’m looking after my little brother after eight, because my parents are going to their friend’s birthday party.

— Poor you. Your brother is so naughty sometimes!

— But I love him. He’s so funny! I think, he _______________ (3 — be) a good clown. He says he ______________ (4 — be) a pilot, nothing else. Well, what ______________ (5 — do) you tonight?

— I don’t know either. I wanted to go somewhere nice with you, but you are baby-sitting tonight, so I __________ (6 — help) you to baby-sit, if you don’t mind.

—Of course, I don’t. Come along and we___________ (7 — have) a nice cup of tea and _________ (8—play) with my brother.

 

Unit 7. The Passive (The Simple Passive)

Пассивный залог

Залог - это форма глагола, которая показывает, выполняет ли действие сам предмет или это действие выполняется над предметом. Есть две формы залога - активная и пассивная. Нетрудно догадаться, что активный залог обозначает, что предмет сам осуществляет действие, а пассивный - что предмет становится объектом и действия совершаются над ним. Сравните русские эквиваленты этих залогов:

· Маша купается. (Маша сама купается, это активный залог).

· Машу купают. (Маша не сама купается, кто-то производит над ней это действие - это пассивный залог).

Present Simple Passive

Образование: подлежащее + am/is/are + сказуемое с окончанием –ed или 3-я форма неправильного глагола.
Пример: English is spoken here. – Здесь говорят на английском.
Вопросительное предложение: Is English spoken here? –Здесь говорят на английском?
Отрицательное предложение: English is not spoken here. –Здесь не говорят на английском.

Past Simple Passive

Образование: подлежащее + was/ were + сказуемое с окончанием –ed или 3-я форма неправильного глагола.
Пример: I was invited. – Я был приглашён.
Вопросительное предложение: Was he invited? – Он был приглашён?
Отрицательное предложение: He was not (wasn’t) invited. – Он не был приглашён.
They were not (weren’t) invited. –Онинебылиприглашены.

Future Simple Passive

Образование: подлежащее + will + be + сказуемое с окончанием –ed или 3-я форма неправильного глагола.
Пример: You will be invited. – Вас пригласят (вы будете приглашены).
Вопросительное предложение: Will you be invited? – Вы будете приглашены? (Вас пригласят?)
Отрицательное предложение: You will not (won’t) be invited. – Вы не будете приглашены. (Вас не пригласят)


Поделиться с друзьями:

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.013 с.