Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Топ:
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
История развития методов оптимизации: теорема Куна-Таккера, метод Лагранжа, роль выпуклости в оптимизации...
Интересное:
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов: Изучение оползневых явлений, оценка устойчивости склонов и проектирование противооползневых сооружений — актуальнейшие задачи, стоящие перед отечественными...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Дисциплины:
2018-01-07 | 453 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Mary Finocchiaro (1983, p. 65-66) has placed the functional categories under five headings as noted below: personal, interpersonal, directive, referential, and imaginative.
Personal = Clarifying or arranging one’s ideas; expressing one’s thoughts or feelings: love, joy, pleasure, happiness, surprise, likes, satisfaction, dislikes, disappointment, distress, pain, anger, anguish, fear, anxiety, sorrow, frustration, annoyance at missed opportunities, moral, intellectual and social concerns; and the everyday feelings of hunger, thirst, fatigue, sleepiness, cold, or warmth
Interpersonal = Enabling us to establish and maintain desirable social and working relationships: Enabling us to establish and maintain desirable social and working relationships:
Directive = Attempting to influence the actions of others; accepting or refusing direction:
Referential = talking or reporting about things, actions, events, or people in the environment in the past or in the future; talking about language (what is termed the metalinguistic function: = talking or reporting about things, actions, events, or people in the environment in the past or in the future; talking about language (what is termed the metalinguistic function:
Imaginative = Discussions involving elements of creativity and artistic expression
|
Total Physical Response
James J. Asher defines the Total Physical Response (TPR) method as one that combines information and skills through the use of the kinesthetic sensory system. This combination of skills allows the student to assimilate information and skills at a rapid rate. As a result, this success leads to a high degree of motivation. The basic tenets are:
Understanding the spoken language before developing the skills of speaking. Imperatives are the main structures to transfer or communicate information. The student is not forced to speak, but is allowed an individual readiness period and allowed to spontaneously begin to speak when the student feels comfortable and confident in understanding and producing the utterances.
TECHNIQUE
Step I The teacher says the commands as he himself performs the action.
Step 2 The teacher says the command as both the teacher and the students then perform the action.
Step 3 The teacher says the command but only students perform the action
Step 4 The teacher tells one student at a time to do commands
Step 5 The roles of teacher and student are reversed. Students give commands to teacher and to other students.
Step 6 The teacher and student allow for command expansion or produces new sentences.
Recommended Literature:
Основные направлении в методике преподавания иностранна языков в XI.X-XX вв. Под ред. чл.-кор. АПН СССР И. В. Рах № нова. М.,..Педагогика-. 1972. с. 17-20; 27-69; 119-230; 235-211.
Рахманов И. В. Очерки по истории методики преподавания западноевропейских языков. М-, 1947, с. 58—64.
Пальмср Г. Устный метод обучения иностранным языкам. М.. I960, с. 5-7.
Уэст М. Обучение английскому языку в трудных условиях. М. 1966. с. 3-10.
Questions for Discussion:
1. The grammar-translation method.
—Mention the main do's and don'ts of the method.
—Principles of the grammar-translation method can be applied nowadays. Give reasons to support your statement.
2. The direct method.
—Recall the distinguishing features of the method. Compare the grammar-translation with the direct method and state the difference.
—Express your own opinion on the direct method.
3. H. Palmer is the prominent advocate of the direct method. Do
you agree with it?
—Make a survey of the main points in H. Palmer's method.
—H. Palmer fights against some vicious evils to which most of the students are subject. Name them. Say how far you agree with the views of M. Palmer.
4.Make a survey of the main points in M. West's method and recall the arguments he advances to justify them.
5.H. Palmer and At. West have enriched methods of teaching foreign languages. In what way?
|
The features of the contemporary methods should illustrate your statements with some concrete examples.
— In teaching a foreign language considerable attention is paid to all kinds of tests. Express your own opinion on the subject.
Lately one witnesses a vividly expressed tendency towards
more intensive language teaching. What are the practical
results of this?
— Outline the main characteristics of the method used in teaching
foreign languages in schools. Do you believe they are fully justified? (give your reasons).
Chapter III
|
|
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!