История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
Топ:
Оснащения врачебно-сестринской бригады.
Марксистская теория происхождения государства: По мнению Маркса и Энгельса, в основе развития общества, происходящих в нем изменений лежит...
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Интересное:
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Дисциплины:
2017-12-21 | 405 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Ex.1. Choose the correct verb form.
1. When I brought / was bringing in the papers, he spoke / was speaking on the phone.
2. When I entered / was entering, they discussed / were discussing something.
3. He felt / was feeling that somebody watched / was watching him.
4. I met / was meeting him while I made / was making a tour of France.
5. I paid / was paying my check when I heard / was hearing someone call my name.
6. I turned / was turning round and saw / was seeing Jenny.
7. Pardon, I didn’t hear / wasn’t hearing what you said /were saying.
8. I finished / was finishing shopping and went / was going home.
9. I asked / was asking her if she knew / was knowing any good Spanish restaurant
there.
10. When Ruth looked out / was looking out of the window, she saw / was seeing that it
still snowed / was still snowing.
11. Mike fell / was falling down and hurt / was hurting his knees.
12. Last summer, when climbing a mountain in the Caucasus, we lost / were losing
our way.
13. The rescue team found / was finding us on the fourth day.
14.When I entered / was entering the room, Justin showed / was showing photographs
to the guests.
15. Police stopped / was stopping him while he drove / was driving at a high speed.
Ex.2. Open the brackets. Put the verbs into Past Continuous or Past Simple.
1. Why Jeff (not / to prepare) for exams last week? ___________________________ 2. Where Betty and Emily (to celebrate) Christmas while their parents (to travel) round Europe? ___________________________ 3. With whom you (to talk) on the phone at that time yesterday? ___________________________ 4. Why Fanny (not / to look) through all these magazines last weekend? ___________________________ 5. What Betty (to do) last Thursday? ___________________________ 6. Sybil (to take) part in the school concert when her parents came home from work? ___________________________ 7. Why Rose (not / to meet) her friend from Greece at the airport last Friday? ___________________________ 8. Where Tom and John (to watch) cartoons yesterday evening? __________________________ 9. Polly (to dust) the furniture when Tom came? __________________________ | 1. Why Jeff (not / to prepare) for exams the whole evening yesterday? ___________________________ 2. Where Betty and Emily (to celebrate) last Christmas? ___________________________ 3. With whom you (to talk) on the phone yesterday? ___________________________ 4. Why Fanny (not / to look) through all these magazines the whole morning yesterday? ___________________________ 5. What Betty (to do) from 3 till 6 o’clock last Thursday? ___________________________ 6. Sybil (to take) part in the school concert last Christmas? ____________________________ 7. Why Rose (not / to meet) her friend from Greece at the airport at that time yesterday? ______________________________ 8. Where Tom and John (to watch) cartoons the whole evening yesterday? ______________________________ 9. Polly (to dust) the furniture ten minutes ago? ______________________________ |
|
Ex.3. Complete the conversations using Past Simple or Past Continuous of the verbs in brackets.
1. policeman: | What were you doing (you / to do) when the accident happened (to happen)? |
colin: | I was (to be) at the bus-stop. I was waiting (to wait) for a bus. |
policeman: | ____________ (you / to see) the accident? |
colin: | No, because I ____________ (to read) the newspaper. |
2. nicola: | I __________ (to telephone) you at 9 o’clock last night but you were not at home. |
martin: | 9 o’clock? I __________ (to sit) in a cafe, __________ (to drink) hot chocolate. |
nicola: | ____________ Jane with you? |
martin: | No, she _________ (to work) in the library. |
nicola: | Where _________ (you / to go) after the cafe? |
martin: | I __________ (to go) home. |
3.mum: | Oh no! My beautiful new plate. What happened? |
angela: | I’m really sorry, Mum. I __________ (to break) it when I __________ (to wash) it. |
mum: | How? |
angela: | My hands _________ wet and I _________ (to drop) it on the floor. |
4. sophie: | _________ (you / to think) yesterday’s exam _________ difficult? |
edward: | No, not really, but I _________ (not / to write) very much. |
sophie: | Why not? |
edward: | Because I _________ (to dream) about my holidays. |
5. tracy: | Pardon? I didn’t hear you. Could you repeat that, please? |
neil: | I _________ (not / to talk) to you. |
tracy: | Who _________ (you / to talk) to? |
neil: | Sarah. |
tracy: | Oh, sorry. |
6. andrew: | There _________ (to be) a crash outside my house yesterday. |
pippa: | What _________ (to happen)? |
andrew: | I don’t know. It _________ (to rain) but the drivers _________ (not / to go) fast. |
pippa: | Were they hurt? |
andrew: | One man _________ (to break) his arm and the other man _________ (to cut) his head. |
Ex.4. Translate into English.
1. “Ты ходил куда-нибудь вчера вечером?” — “Нет, я остался дома”.
_________________________________________
2. Когда Ник ездил в Лондон?
_________________________________________
3. Чайковский написал много опер.
_________________________________________
4. Что ты делал, когда я тебе позвонил?
_________________________________________
5. Мой отец учил меня водить машину, когда начался дождь.
_________________________________________
6. В то время, как я читал, Джон играл на пианино.
_________________________________________
7. Сейчас я сижу в классе. Вчера в это время я читал детектив.
_________________________________________
8. Я не слушал учителя, поэтому я пропустил то, что он сказал.
_________________________________________
9. Они не пригласили Сью на вечеринку, поэтому она и не пошла.
_________________________________________
10. “У тебя вчера было время написать письмо?” — “Нет, не было”.
|
_________________________________________
11. Когда я открыл посылку, я обнаружил там сюрприз.
_________________________________________
12. Я не слышал грозу, потому что я спал.
_________________________________________
13. Я не хотел никуда идти, потому что шел дождь.
_________________________________________
14. Когда я проснулся, ярко светило солнце и пели птицы.
_________________________________________
Degrees of Comparison
|
|
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!