UNIT 3. Lifestyle: Leisure for pleasure — КиберПедия 

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

UNIT 3. Lifestyle: Leisure for pleasure

2017-10-16 364
UNIT 3. Lifestyle: Leisure for pleasure 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

UNIT 3. Lifestyle: Leisure for pleasure

The more joy we have, the more nearly perfect we are.

B. Spinoza

Lead-in

Answer the following questions.

  1. What ways of spending free time do you know?
  2. What is a hobby?
  3. What kinds of hobbies do you know?
  4. Do you think hobbies make people’s lives more interesting?
  5. How do young people spend their free time? What leisure activities do they prefer?

 

Look at the following list of hobbies and leisure activities. Arrange them in order of their popularity with your classmates. Work in small groups.


· Indoor as well as outdoor sports

· Surfing the Internet

· Learning the know-how of different gadgets

· Art and crafts

· Music (singing, composing)

· Dancing

· Social Networking

· Watching movies

· Computer games or programming

· Reading

· Going to cultural locations and events

· Learning new skills


Give personal information.

  1. How do you prefer to spend your leisure time?
  2. Do you spend much time surfing the Internet?
  3. What is your favourite cultural activity?
  4. What appeals to you most: theatre, opera, ballet, classical music or modern music?
  5. Where do you like to listen to music?
  6. Do you like to attend concerts?
  7. Do you listen to music while you are working?
  8. Do you play a musical instrument?
  9. Has your taste in music ever changed over the years?
  10. Are you fond of reading? If so, what kind of reading do you prefer: do you like reading books? newspapers? magazines?
  11. Is reading only a pleasure or something special for you?

 

Read the following paragraph and answer the questions below.

It’s becoming easier to meet young people who know how to use computers or consult video encyclopedias, but who don’t know how to appreciate the fascination of reading. Some people say television is to blame as it offers attractive programmes which don’t require the “effort” of reading. For others it’s the fault of schools which don’t teach children to appreciate literature and its wonders. And what do you think?

1. What’s the reason, in your opinion, that young people today read so little?

2. Why is the number of people who aren’t reading increasing?

3. Why do you think reading is important?

Express your agreement or disagreement with the following quotes.

· A classic is something that everybody wants to have read and nobody wants to read. (Mark Twain)

· If we encounter a man of rare intellect, we should ask him what books he reads. (Ralph Emerson)

· If one cannot enjoy reading a book over and over again, there is no use in reading it at all. (Oscar Wilde)

  • In a good book the best is between the lines. (Swedish proverb)

· The most technologically efficient machine that man has ever invented is the book. (Northrop Frye)

 

Grammar

SOCIAL ENGLISH

VOCABULARY

  1. leisure (n)
leisure (-time) activities at (one’s) leisure / in one’s leisure time
- досуг, свободное время - деятельность в свободное от работы время - на досуге
  1. pleasure (n)
pleasurable (a)
- развлечение, удовольствие - доставляющий удовольствие
  1. prefer (v)
preference (n)
- предпочитать - предпочтение
  1. appeal to (v)
- привлекать, нравиться
  1. enjoy (v)
enjoyable (a) enjoyment (n)
- любить (что-л.), получать удовольствие - приятный, доставляющий удовольствие - удовольствие
  1. appreciate (v)
appreciated (a) appreciation (n)
- понимать, (высоко) ценить - оценённый по достоинству; высоко ценимый - (высокая) оценка; понимание
  1. fascinate (v)
fascination (n)
- восхищать, очаровывать - очарование
  1. inspire (v)
- вдохновлять, вселять (чувства)
  1. absorb (v)
absorbing (a)   absorbed in reading
- увлекать, поглощать - всепоглощающий, захватывающий, увлекательный - поглощённый чтением
  1. disappoint (v)
- разочаровывать, не оправдывать ожиданий
  1. entertain (v)
entertainment (n)
- занимать, развлекать - увеселительное мероприятие; развлечение
  1. amateur (n)
amateur of music amateur (a) amateur photography
- любитель; поклонник; непрофессионал - любитель музыки - любительский, самодеятельный - любительская фотография
  1. take up (v)
take up photography
- браться (за что-л.); заниматься (чем-л.) - заняться фотографией
  1. involve (v)
be involved in
- вовлекать, включать - увлекаться (чем-л.)
  1. engage in (v)
- заниматься (чем-л.), быть занятым (чем-л.)
  1. pursue (v)
pursue a hobby
- заниматься (чем-л.) - иметь хобби
  1. labour, Am. labor (n)
laborious (a)
- труд; работа - трудный, трудоёмкий; трудолюбивый
  1. create (v)
- порождать; создавать, творить
  1. recreate (v)
recreation (n) recreation activities
- развлекаться, отдыхать, расслабляться - отдых; восстановление здоровья - развлечение, приятное времяпровождение
  1. benefit (n)
beneficial (a)
- выгода; польза - благотворный; выгодный, полезный
  1. wellbeing (n)
- здоровье; благополучие
  1. depend on (v)
- зависеть (от кого-л. / чего-л.)
  1. experience (n)
- (жизненный) опыт; событие; переживание
  1. worth (a)
- стоящий; достойный, заслуживающий
  1. goal (n)
- задача, цель
  1. devote (v)
- посвящать
  1. judge (v)
judge (n) be a (good) judge of smth
- оценивать, судить; считать, полагать - знаток, ценитель - знать толк в чем-л.
  1. quality (n)
- качество; свойство; особенность
  1. accomplish (v)
accomplishment (n)
- совершать, выполнять; достигать; - выполнение; достижение, успех
  1. fulfil (v)
  fulfil oneself   fulfilled (a) self-fulfilment (n)
- выполнять, осуществлять, совершать; удовлетворять (требованиям, условиям) - достичь совершенства (в пределах своих возможностей), наиболее полно выразить себя - реализовавшийся - самореализация
  1. efficient (a)
efficiency (n)
- действенный, результативный, эффективный - эффективность; деловитость, умелость
  1. challenge (n)
challenging (a)
- вызов, сложная задача - требующий напряжения сил; испытывающий (способности, стойкость)
  1. demand (v)
demanding (a) demanding job
- требовать; предъявлять требование - требующий (напряжения сил и т.п.) - ответственная работа
  1. require (v)
requirement (n)
- нуждаться (в чём-л.); требовать (чего-л.) - требование; необходимость, потребность
  1. improve (v)
improvement (n)
- улучшать(ся), совершенствовать(ся) - улучшение, усовершенствование
  1. increase (v)
increase (n)
- возрастать; увеличивать(ся); усиливаться - возрастание, рост
  1. reduce (v)
reduction (n)
- ослаблять, понижать, сокращать, уменьшать - снижение, понижение, сокращение
  1. research (n)
researcher (n)
- исследование - исследователь
  1. science (n)
scientist (n) scientific (n)
- наука - ученый - научный
  1. approach (n)
- подход (к решению проблемы, задачи)

Word building

Find the odd word out.

a) recreation, leisure, entertainment, hobby, pastime, labour, relaxation;

b) enjoyable, pleasant, pleasurable, boring, satisfying, entertaining;

c) interesting, absorbing, fascinating, disappointing, exciting, inspiring;

d) challenging, demanding, difficult, effortless, hard, heavy, tough, laborious.

READING

 

26. Work with a partner. Discuss the following question:

 

  • What makes people truly happy, satisfied and fulfilled?

SPEAKING

Outside of school and work, many people enjoy spending their free time on their hobbies. Hobbies can provide ways to develop our talents, relieve stress, and even get exercise. Look through the following list of hobbies and answer the questions below.

Hobbies for Children Hobbies for Teenagers
· Playing computer games · Watching cartoons on TV · Taking up different sports · Reading · Playing a musical instrument · Looking after a family pet · Horse riding · Collecting things such as stamps, badges, postcards, pens, etc. · Music (singing, composing) · Dancing · Indoor as well as outdoor sports · Adventure or extreme sports · Working out in a gym · Car or bike racing · Computer games or programming · Social Networking · Watching movies
Hobbies for Women Hobbies for Men
· Fashion designing · Interior designing · Astrology, tarot card reading · Gardening · Yoga, meditation · Cooking and baking · Diet and nutrition · Fitness or working out in a gym · Taking dance lessons · Knitting, sewing · Jewelry making · Painting · Sports such as football, volley-ball, etc. · Exploring different places · Computer programming · Surfing the Internet · Watching movies · Driving · Riding motorbikes · Mountain climbing, biking · Wildlife photography · Fishing · Indoor games such as chess · Carpentry

 

  1. Do you do any of these hobbies?
  2. Which one(s) is/are the most interesting to you?
  3. What kinds of hobbies do your friends have?
  4. How much time every week do you spend on your hobby(-ies)?
  5. What are the benefits of doing something you enjoy every day?
  6. Which new hobby would you like to learn / try or explore? Why?

Grammar

The Past Simple Tense

The Future Simple Tense

Не/They will (‘ll) come. Will he/they come? Yes, he will./ No, they won’t. Не/They will not (won’t) come.

45. Put the verbs in brackets into the Future Simple Tense. Use contraction (‘ll) where possible.

  1. Stop talking or I ___ (send) you out of the class.
  2. Could I speak to Jim, please? — Wait a minute. I ___ (get) him for you.

3. We ___ (see) you later.

  1. I ___ (come) to the airport to pick you up.
  2. I ___ (get back) from the work trip till the next morning.
  3. How old is your sister? — She ___ (be) twelve next month.
  4. His parents think he ___ (become) an artist one day.
  5. They ___ (arrive) home before midnight tonight.
  6. My colleague, Susan Fleming, ___ (be) there to welcome you in the arrivals hall and to accompany you to your hotel.
  7. Did you ask Jackie to the party? — Oh no! I forgot! I ___ (ask) her tonight.
  8. I think the trip ___ (be) rather exciting.
  9. Bill looks tired, I think he ___ (go) to bed early tonight.

 

Complete the sentences.

Example:

Who will arrange everything? — Diana.

 

1. ___ Kate ___ next year? — She’ll be 18.

2. ___ for breakfast? — I’ll have a cup of coffee and a toast.

3. ___ at the station? — They’ll meet at about 3 o’clock.

4. ___ it take? — About an hour.

5. ___ win the race? — It’s rather difficult to predict.

SPEAKING

UNIT 3. Lifestyle: Leisure for pleasure

The more joy we have, the more nearly perfect we are.

B. Spinoza

Lead-in


Поделиться с друзьями:

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.