The Adjective and the Pronoun — КиберПедия 

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

The Adjective and the Pronoun

2017-10-16 642
The Adjective and the Pronoun 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Some, Any, No............................................... ……………………………………18

Not Versus No............................................... …………………………………….18

Much, Many, Few, Little................................ ……………………………………20

Other, the Other, Another.............................. ……………………………………22

Different Meanings and Usage of: All, Each, Either, Neither, Every,

Both............................................................... ……………………………………25

The Adjective and the Adverbs

Degrees of Comparison.................................. ……………………………………35

The Verb

The Indicative Mood....................................... ……………………………………40

The Simple Tenses.......................................... ……………………………………40

/. The Present Simple Tense............................. …………………………………...40

//. The Past Simple Tense................................ ……………………………………46

///. The Future Simple Tense........................... …………………………………….53

The Progressive Tenses.................................. ……………………………………58

/. The Present Progressive Tense..................... …………………………………….58

The "Going to" Form...................................... ……………………………………68

//. The Past Progressive Tense......................... …………………………………….71

///. The Future Progressive Tense.................... ……………………………………83

The Perfect Tenses......................................... …………………………………….88

/. The Present Perfect Tense............................ ……………………………………88

//. The Past Perfect Tense................................ ……………………………………96

///. The Future Perfect Tense.......................... ……………………………………104

The Perfect Progressive Tenses..................... ……………………………………110

/. The Present Perfect Progressive Tense....... ……………………………………110

//. The Past Perfect Progressive Tense........... ……………………………………118

///. The Future Perfect Progressive Tense...... …………………………………...125

The Passive Voice......................................... ……………………………………126

/. The Past Simple Passive............................. ……………………………………126

//. The Present Simple Passive........................ ……………………………………129

///. The Future Simple Passive........................ ……………………………………130

IV. The Present Progressive Passive.............. …………………………………...132

V. The Past Progressive Passive.................... …………………………………... 133

VI. The Present Perfect Passive.................... …………………………………... 134

VII.The Past Perfect Passive.......................... …………………………………...136

VIII.The Future Perfect Passive.................... …………………………………... 138

The Imperative Mood................................... ……………………………………139

Modal Verbs.................................................. …………………………………...140

Can, Could..................................................... …………………………………...140

May, Might.................................................... …………………………………...143

Must, to Be to, to Have to.............................. …………………………………...149

Should, Ought to............................................ …………………………………...159

Recapitulation of Modal Verbs..................... …………………………………...167

Conditional Sentences................................... ……………………………………170

I Type........................................................ ……………………………………170

II Type...................................................... ……………………………………175

III Type..................................................... ……………………………………181

If It Were Not For..., If It Hadn't Been For..., But For ………………………...186

The Modal Verbs "Could" and "Might" in Conditional

Sentences....................................................... ……………………………………189

Recapitulation of Conditional Sentences....... ……………………………………191

The Complex Object..................................... ……………………………………195

Indirect Speech............................................. ……………………………………203

Modal Verbs in Indirect Speech.................... ……………………………………217

The Passive Voice in Indirect Speech............ ……………………………………227

Conditional Sentences in Indirect Speech...... ……………………………………229

Recapitulation of Indirect Speech................. ……………………………………231

Troublesome Verbs....................................... ……………………………………239

The Participle................................................ …………………………………...244

Appendix 1

Tense Forms (The Active Voice)................... …………………………………...247

Appendix 2

Tense Forms (The Passive Voice)................. …………………………………...249

Appendix 3

Conditional Sentences................................... …………………………………...251

FOREWORD

ПРЕДИСЛОВИЕ

Учебный комплекс “English for University Students” рассчитан на студентов первого курса факультетов иностранных языков и изучающих английский язык на продвинутом этапе и отвечает требованиям программы Министерства Высшего Образования Российской Федерации.

Комплекс включает четыре составных элемента — три учебника: «Введение в курс фонетики», «Чтение, письменная и устная практика», «Упражнения по грамматике» и аудиокурс.

Комплекс создан на кафедре фонетики английского языка факультета иностранных языков РГПУ им. А.И. Герцена и апробирован на I курсе английского отделения в 1995-1998 годах.

Учебный комплекс характеризуется достаточно высоким уровнем сложности, соответствующим требованиям, предъявляемым к студентам языковых факультетов вузов. Авторский коллектив попытался оказать максимальную помощь студенту при работе с пособием, включив в материал учебника необходимые комментарии.

Учебник "Grammar Exercises" представляет собой сборник упражнений по темам, изучаемым в курсе грамматики на первом году обучения. В каждом разделе имеются как традиционные упражнения, так и коммуникативные, нацеленные на ситуативное употребление грамматических структур.

Расположение глав учебника не предполагает жесткой последовательности при применении его на практике, что дает преподавателю возможность самому определять порядок изучения материала и время, необходимое для освоения того или иного раздела. Учебник может быть использован как для работы в аудитории, так и для самостоятельной работы. Он содержит упражнения по основным разделам грамматики: артикль, имя существительное, имя прилагательное, наречие, местоимение, глагол (видо-временные формы, страдательный залог, косвенная речь и согласование времен, модальные глаголы, глагол в условных предложениях) и некоторые другие. В задачу авторов входило создать учебник, направленный на практическое освоение английской грамматики, однако, в некоторые разделы вошли и упражнения аналитического характера, необходимые для лучшего осмысления студентами грамматических явлений. Во многих случаях основой для подобных упражнений служили отрывки из произведений современной англоязычной литературы.

Работа над пособием распределялась следующим образом:

Березина О.А. — составление упражнений по темам «Артикль», «Имя существительное», «Модальные глаголы», «Косвенная речь», «Повелительное наклонение», «Местоимение, имя прилагательное и наречие», «Сложные случаи употребления глагола», «Причастие».

Шпилюк Е.М. — «Времена глагола», «Страдательный залог», «Условные предложения», «Сложное дополнение», «Страдательный залог в косвенной речи», «Условные предложения в косвенной речи» и подтема «Повторение косвенной речи».

Авторы выражает искреннюю благодарность всем коллегам, оказавшим неоценимую помощь в процессе работы.

Благодарим:

декана факультета иностранных языков РГПУ им. А. И. Герцена В.Н. Бычкова за поддержку проекта;

сотрудников кафедры фонетики английского языка, работавших с пособиями в 1995-1998 годах, за ценные замечания и идеи;

профессора Н. Лонгана и М. Коллинз за помощь при подготовке учебника;

заведующего лабораторией инженерной лингвистики Ю.В. Романова и Л.В. Власову за содействие в подготовке материалов учебника к апробированию;

студентов, обучавшихся на первом курсе в 1995-1998 годах и участвовавших в апробировании комплекса;

и всех сотрудников факультета, в той или иной мере способствовавших созданию учебного комплекса.

Авторы

THE ARTICLE

Usage of Articles

Exercise 1

Insert suitable articles where necessary.

1. I know... place where we can go for lunch.

2. This is... place which I told you about.

3.... pet, which can be quite a nuisance at times, can also be a joy to elderly people.

4. Most people don't like... steak which has been overcooked.

5. I gave... steak which I overcooked to the dog.

6. I know... bookstore where you can find the sequel to Gone with the Wind.

7. This is... bookstore I highly recommend you.

8. I want to buy... matryoshka in Russia.

9. Is this... matryoshka that you bought when you were in Russia?

10.... flowers you gave me were gorgeous.

11.... thing which annoys me most about a foreign language is... grammar rules.

12. I really need... bicycle. Do you know where I could find one?

13. I have never seen... place more cosy in my life.

Exercise 2

Insert suitable articles where necessary.

A

What should you do when you meet... American for... first time? Some people suggest that you smile and say "Hi!" in... informal situation or "How do you do?" in... formal situation.... others recommend... firm handshake. Everyone agrees that... kiss is not appropriate, even on... cheek. It is common to make... small talk when you first meet... person. You can talk about... weather,... recent sporting event, or better yet, ask... other person... question about his or her life. In any case, don't remain silent when you meet... people for... first time because if you do,... American might think you are... snob.

В

If there has ever been... book written about... small talk, and how to conduct it, I've never seen it. During... holiday season is when we need... book like that most.... cocktail party or... dinner party can be... bore if people don't know how to small talk.

"How have you been?" isn't good enough. It leads inevitably to "Fine. And yourself?"

... person standing in front of you with... glass in his hand has hit... ball back in your court and you are right where you started: in... conversational abyss. You have to begin again.

... worst thing that can happen at... stand-up or... sit-down party is to get stuck with someone who does not want to talk to you and to whom you have no interest in talking. Until someone comes and interrupts your tortured conversation, you have nothing to do but continue with... idiotic pleasantries.

One of... few ways to escape, when you are trapped one-on-one with someone at... party, is to say either, "Can I get you... drink?" or "I think I'll freshen this... little." You then disappear and hope that, before you return,... person finds someone else to bore. This works only from... man's point of view.... woman can hardly break away by asking... man, "Can I get you another drink?" It is one of... unfair things... women have to bear in... life.

One of... reasons... food is important at... party is not for its nutritional value, but because it's... source of... small talk. If... food is dull,... talk is often dull too.

Exercise 3

Insert suitable articles where necessary.

1. He studies... Chinese history at... college.

2. Before... people invented... wheel, they could not transport heavy loads easily.

3. 1 won't let you leave in such... stormy weather.

4. What... wonderful journey, I'm happy I've joined you.

5. Not... word was said at... dinner about... accident that had happened in... morning.

6. Last year when I was at... school I never took... interest in... ancient art. Now any kind of... information in this field is very interesting to me.

7. Yesterday I came from... work nearly exhausted and went to... bed immediately.

8.... nature is usually wrong. (James McNeill Whistler)

9. Without... music,... life would be... mistake. (Nietzsche)

10.... diplomat is... person who can tell you to go to hell in such... way that you actually look forward to... trip. (Caskie Stinnett)

11.... dog is... only thing on... earth that loves you more than you love yourself. (Josh Billings)

12.... Americans like... fat books but... thin women. (Russel Baker)

13.... optimist is... person who thinks... future is uncertain.

14.... diplomacy is... art of saying "nice doggie!" until you can find... stone. (Wynn Cattin)

15. California is... great place if you happen to be... orange. (F. Allen)

Exercise 4

Say what article is used with the following proper names if any.

United States

Urals

Antarctica

North Pole

Hawaiian Islands

Nevsky Prospect

Niagara Falls

Mars

Sahara Desert

Strand

Louvre

Rhine river

Earth

Jazz Age

North America

Thames

South of Russia

southern Russia

Bay of Bengal

Harvard law library

Oxford University

Victoria Lake

Netherlands

Crimea

High Street

Great Lakes

Erie Canal

University of Texas

Hague

Everest

Prado

Straits of Gibraltar

Bahamas

Gulf of Mexico

Ivory Coast

Madagascar

Lake Ladoga

Equator

North Sea

Mediterranian

THE NOUN


Поделиться с друзьями:

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.04 с.